Ar milzīgu gandarījumu un prieku vēlamies pavēstīt mūsu pircējiem, ka 2019.gada 31.okotbrī “Latvijas Zaļais punkts” rīkotajā konferencē “Latvija – valsts bez atkritumiem” tika paziņots, ka Hanzas Maiznīcai, pirmajiem no maizes ražotājiem, “Garšas baudījums” maizēm ir piešķirts “Zaļi pakots” atzinums, pierādot, ka Hanzas Maiznīca turpina spert nozīmīgus soļus, lai mūsu maizīte pircējiem būtu pieejama videi draudzīgā iepakojumā, tajā pat laikā veicinot lielāku atbildības sajūtu pret dabu un pasauli, kurā dzīvojam.
Kā “Garšas baudījums” maizes tika sertificētas ar “Zaļi pakots” preču zīmi?
“Latvijas Zaļais punkts” izstrādātajā programmā “Zaļi pakots” tika analizēti “Garšas baudījums” produktu līnijas iepakojumi par galvenajiem kritērijiem izvirzot – vai un kā ir pārstrādājams iepakojums. Nosakot plašu kritēriju klāstu un analizējot produktu iepakojumu piemērotību ilgtspējīgam iepakojumam, “Latvijas Zaļais punkts” sniedza savu novērtējumu apstiprinot, ka “Garšas baudījums” produktu iepakojums atbilst izvirzītajiem kritērijiem.
“Latvijas Zaļais punkts” īpaši izceļ, ka izvēloties PP iepakojumu ar samazinātu krāsas daudzumu, Hanzas Maiznīca ir nodrošinājusi iepakojuma pamatfunkciju izpildi, kas ir definētas Iepakojuma likuma 1.pantā “Iepakojums ir precēm pievienots izstrādājumu kopums, ko izmanto, lai iepakotu, aizsargātu, saturētu, piegādātu, uzglabātu, ērti lietotu, realizētu izejvielas un gatavas preces un iepazīstinātu ar tām visā iepakojuma aprites ciklā no ražotāja līdz patērētājam”. Ņemot vērā to, cik iepakojumam ir milzīga potenciālā negatīvā ietekme uz vidi, uzņēmums ir rīkojies atbildīgi un konkrētā iepakojuma izvēles procesā ir ņēmis vērā iepakojuma ilgtspējas kritērijus, nodrošinot pārstrādājamo materiālu izmantošanu.
Vai zināji, ka Latvijā ik gadu tiek radītas vairāk nekā 800 000 tonnas sadzīves atkritumu, no kurām vairāk nekā trešdaļa jeb 230 000 tonnas ir dažāda veida preču iepakojums?
Šobrīd aptuveni 40% no izlietotā iepakojuma nonāk atkritumu poligonos, kur tos apglabā kopā ar citiem sadzīves atkritumiem. Lai veicinātu iepakojuma atkārtotu pārstrādi un aprites ekonomikas pamatprincipu iedzīvināšanu jau iepakojuma ražošanas un produktu iepakošanas procesā, AS “Latvijas Zaļais punkts” radījis iniciatīvu un preču zīmi “Zaļi pakots”. Tās mērķis ir nodrošināt, ka uzņēmēji savu produktu iepakošanai izmanto pārstrādājamu iepakojumu, ko iedzīvotāji var šķirot un būt droši, ka tas tiks pārstrādāts jaunās izejvielās. /Latvijas Zaļais punkts/
Vairāk par “Zaļi pakots” iniciatīvu lasi: https://bit.ly/2NttCER
Ko nozīmē ilgtspējīgs iepakojums?
• Videi draudzīgu materiālu izvēle.
• Izejmateriālu patēriņa samazināšana.
• Enerģijas patēriņa un energoresursu samazināšana.
• Bīstamu komponenšu aizvietošana.
• Tīrāks ražošanas process.
• Samazināta ietekme uz vidi, preci transportējot.
• Samazināta ietekme uz vidi, preci lietojot.
• Dzīves cikla beigās preci var ērti utilizēt un pārstrādāt.
Kāds ir labs iepakojums?
• Aizsargā pret ārējās vides ietekmi.
• Nodrošina produkta derīguma termiņu.
• Aizsargā patērētāju veselību.
• Viegli pārvietojams.
• Ērti lietojams.
• Piesaista uzmanību.
• Nodrošina ar nepieciešamo informāciju.
• Ražošanā patērēts mazāk resursu.
• Viegli pārstrādājams.
Ko vēl var gūt, zaļi pakojot?
• Samazināt enerģijas patēriņu un izdevumus.
• Samazināt materiālu patēriņu un izdevumus.
• Nostiprināt atbildīga uzņēmuma tēlu un piesaistīt pircējus.